1 Kasım 2015 Pazar

Mevsim Sonbahar...

Çavdar Tarlasında Çocuklar (Gönülçelen) kitabını arkadaşlarla tartışırken  "kitabın kahramanı Holden gibi tipler çevremizde de vardır" mutlaka dedik.. Bu karaktere uygun ilk kişi olarak aklıma Teoman geldi nedense?.. Meğer, Teoman'ın vazgeçemediği kitap ve kahramanmış Gönülçelen ile Holden... Hatta, Gönülçelen albümünün adı da bu kitaptan geliyormuş.. Ne tesadüf!.. hiç bunları bilmeden, Çavdar Tarlasında Çocuklar kitabını okuduğum süre de dahil olmak üzere yaklaşık bir aydır yürürken de, araba kullanırken de Teoman dinliyorum..İyi geliyor:))) Tesadüflere inananlardanım:))


Böyle olunca, sabah yürüyüşüne de Teoman ile birlikte çıktık.. İstikametimiz eski Lara yoluydu.. Teoman'ın aslında karamsar olduğu söylense de gün o kadar güzeldi ki, sadece şarkılarının güzelliğiydi bize eşlik eden:))


                   

Evden çıkıp eski Lara yoluna yürürken 1499 nolu sokağın köşesinde apartmanlar arasında kalabilmiş hala akan bir su arığı ile "kır evinin verandasında bir rüzgar gülüne rastladık"... ("Rüzgar gülü" albüm: On yedi)

            

Uzun zamandır Lara yolunda sabah yürümemiştim.. meğer güzel "dünya aslında yanı başımızda"ymış..("Dünya" albüm: O) Üstelik mevsim de sonbahar..."Bir yaprak uçuyordu ağaçtan pat diye kucağıma".. ("Tesadüfen" albüm: Aşk ve Gurur)




Teoman'a kulak verip, "Kalbime biraz daha temiz hava girsin" ("Mavi kuş ile Küçük kız" albüm: İnsanlık Halleri) diye bol bol derin nefes aldım yürürken..:))



"Sağda, solda insanlar gördük, hepsi birden koşuyordu mutlu yarınlara".. ("Yarından bana ne" albüm: On yedi) 




Koşan, yürüyen insanların yanında güne çalışarak başlamış insanlarda parkta ve sokaklardaydı..





İnsanlarla birlikte kediler de köpekler de yürüyor yada miskin miskin yatıyorlardı.. 




Biliyorum Teoman, söylemene gerek yok.. "kimi dostlar var sevdiğin, sokak köpekleri beslediğin" ("Mektup" albüm: Teoman).. Bizim parkta da, iş yerinde de besliyoruz sokak hayvanlarını..Özellikle yazları, her köşede bir su kabı.. Üstelik bizim buralarda kaplumbağaları bile besliyoruz:)))



    
"Hava güzel, deniz güzel.. herşey masmaviydi akdeniz meltemi altında"  ("Mavi" albüm: Gönülçelen)



"Bulutlar iç içe ve her an başka bir resim oluyorlar" dı.. ("Mavi kuş ile Küçük Kız" albüm: İnsanlık halleri)


"Gözlerim boş bakıyordu uzakta bir şeye" ("Martılar" albüm: Aşk ve Gurur) ki sabah turuna çıkmış iki gezinti teknesi olduğunu anlayıverdim.. Ehh.., anlamamakta salaklık olurdu herhalde..değil mi Teoman??:)))


Sonra, " ellerimi dokundurdum denizin yüzeyine, pürüzsüz suda halkalar yapsın diye" ("Elveda" albüm: İnsanlık Halleri)


Yürüyüşe devam ederken, eski mobil dolum tesisleri, sonrasında Muratpaşa Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğü olarak kullanılan alanın önünden geçtim.. Bu alanın benim için özel olan yanı, Antalya'daki ilk ofisimin burada yer almasıydı.. Şimdi ofis binalarının yerinde yeller esiyor.. alan bomboş.. otopark olarak kullanılıyor.. Haklısın Teoman, "nasıl oluyor vakit bir türlü geçmezken, yıllar hayatlar geçiyor" ("Paramparça" albüm: On yedi), mekanlar değişiyor.. "bilirim geri gelmezler" ("Kişisel bir şey" albüm: O) o günler de, o mekanlar da...




Teoman'ın şarkılarında mevsim olarak en çok sonbahar geçiyor herhalde.. "boş bir yüzme havuzu sonbaharda" ("Paramparça" albüm: On yedi) sözünde anlatmak istediği yalnızlığı, Türkiye'nin belki de en çok açık yüzme havuzuna sahip kentinde yaşayan bizlerden iyi anlayan yoktur.. O ne kadar yalın ama derin bir ifade Allah'ım...





Yol üzerinde öyle bir tabela ile karşılaştık ki,..ne kadar  "sözler kimin umurunda" ("Sus konuşma" albüm: O) desek de, bazen bir cümlenin çok büyük anlamlar taşıyabileceğine tanık olduk..



Her şey o kadar güzeldi ki.. "hep çocuk kalsaydım, büyür müydüm sonunda??" ("Her gün aradıysam" albüm: Teoman) sorusunun cevabı bile karşımızdaydı:)))


Antalya ne kadar değişse, kimi zaman çirkin yapılarla, kötü düzenlemelerle kimliğine gölge de düşse "çok güzel hala Antalya'da sonbahar" ("İstanbul'da sonbahar" albüm: Gönülçelen).. Üstelik çiçekli...




Ve.... "bir şehri tam kalbinden, beyninden vurup gitmek varken aklımda" ("Yağmur" albüm: O), "galiba Antalya tuttu..:)))) ("Sürpriz" albüm: On yedi)   beni....


Evet sevgili Teoman; bugün "güzel bir gün"!... ama ölmek için değil!...yaşamak için......

3 yorum:

  1. Muhtesem olmus. Bende o yuruyusteymisim gibi oldu.

    YanıtlaSil
  2. Çok sevdim.Her okuyan bu yürüyüşe katılmış olacak sanırım..ve Melikecim, sen cidden çok sıkı bir Teoman hayranıymışsın; anladım...:)))

    YanıtlaSil